Die "Frankfurter Schule" in der Statistik und ihre Folgen : Darstellung einer deutschen Fehlentwicklung am Beispiel der Indextheorie von Paul Flaskämper
In: AStA Wirtschafts- und Sozialstatistisches Archiv, Vol. 7 (2013), No. 1-2, pp. 71 - 89
2013article/chapter in journal
EconomicsFaculty of Business Administration and Economics » Economics » StatisticsFaculty of Business Administration and Economics » Economics » Econometrics
Title in German:
Die "Frankfurter Schule" in der Statistik und ihre Folgen : Darstellung einer deutschen Fehlentwicklung am Beispiel der Indextheorie von Paul Flaskämper
Title in English (translated):
The “Frankfurt school” in German statistics and its consequences
Author:
von der Lippe, Peter MichaelUDE
- GND
- https://duepublico2.uni-due.de/servlets/solr/mods_nameIdentifier?q=mods.nameIdentifier:gnd%5C:121138615&owner=createdby:guest
- LSF ID
- 5202
- Other
- connected with university
Year of publication:
2013
Scopus ID
Language of text:
German
Keyword, Topic:
Comparability ; Conceptual problems of measurement and data collection ; Evaluation of index number formulas ; Flaskämper ; Interpretation of descriptive statistics