Klinger, Marcel; Thurm, Daniel; Itsios, Christos; Peters-Dasdemir, Joyce:
Technology-Related Beliefs and the Mathematics Classroom : Development of a Measurement Instrument for Pre-Service and In-Service Teachers
In: Views and Beliefs in Mathematics Education : The Role of Beliefs in the Classroom / Rott, Benjamin; Törner, Günter; Peters-Dasdemir, Joyce; Möller, Anne; Safrudiannur (Hrsg.). - Cham: Springer, 2018, S. 233 - 244
2018Buchaufsatz/Kapitel in Sammelwerk
MathematikFakultät für Mathematik » Didaktik der Mathematik
Titel in Englisch:
Technology-Related Beliefs and the Mathematics Classroom : Development of a Measurement Instrument for Pre-Service and In-Service Teachers
Autor*in:
Klinger, MarcelUDE
GND
1059362678
LSF ID
56398
ORCID
0000-0003-4844-1879ORCID iD
Sonstiges
der Hochschule zugeordnete*r Autor*in
;
Thurm, DanielUDE
GND
1203729847
LSF ID
50241
ORCID
0000-0001-6531-5271ORCID iD
Sonstiges
der Hochschule zugeordnete*r Autor*in
;
Itsios, ChristosUDE
LSF ID
59240
Sonstiges
der Hochschule zugeordnete*r Autor*in
;
Peters-Dasdemir, JoyceUDE
LSF ID
60380
Sonstiges
der Hochschule zugeordnete*r Autor*in
Sprache des Textes:
Englisch
Schlagwort, Thema:
Teachers’ beliefs; Teachers’ technology-related beliefs; Digital tools; Technology in classrooms; Measurement instrument; Base model