Technology-Related Beliefs and the Mathematics Classroom : Development of a Measurement Instrument for Pre-Service and In-Service Teachers
In: Views and Beliefs in Mathematics Education : The Role of Beliefs in the Classroom / Rott, Benjamin; Törner, Günter; Peters-Dasdemir, Joyce; Möller, Anne; Safrudiannur (Hrsg.). - Cham: Springer, 2018, S. 233 - 244
2018Buchaufsatz/Kapitel in Sammelwerk
MathematikFakultät für Mathematik » Didaktik der Mathematik
Titel in Englisch:
Technology-Related Beliefs and the Mathematics Classroom : Development of a Measurement Instrument for Pre-Service and In-Service Teachers
Autor*in:
Klinger, MarcelUDE
- GND
- 1059362678
- LSF ID
- 56398
- ORCID
- 0000-0003-4844-1879
- Sonstiges
- der Hochschule zugeordnete*r Autor*in
- GND
- 1203729847
- LSF ID
- 50241
- ORCID
- 0000-0001-6531-5271
- Sonstiges
- der Hochschule zugeordnete*r Autor*in
- LSF ID
- 59240
- Sonstiges
- der Hochschule zugeordnete*r Autor*in
- LSF ID
- 60380
- Sonstiges
- der Hochschule zugeordnete*r Autor*in
Sprache des Textes:
Englisch
Schlagwort, Thema:
Teachers’ beliefs; Teachers’ technology-related beliefs; Digital tools; Technology in classrooms; Measurement instrument; Base model